Senaste veckorna!

Ja de sista 2 veckorna har bara rusat iväg känns det som, jag vet inte riktigt vart tiden tagit vägen?!

Förra helgen var jag nere i Göteborg hos syrran, hon hade fest för oss som stöttar henne under resans gång, och det var en upplevelse från start till slut, jag har inte åkt tåg på snart 4 år och allt är nytt så man kände sig minst sagt malplacerad. Mamma passade Sackarias och jag åkte hem till syrran och där var stämningen på topp men jag hade ju klantat till det med mina skor så jag hade skoskav från he-vetet!
Nåväl det blev utgång men jag var nog inte den roligaste clownen på cirkus för jag hade ont och var liksom inte i stämning även om alla var supertrevliga! På söndagen åkte jag hem igen men bara för att mellanlanda.
På måndag kväll åkte jag ner till Götet igen men denna gången med Tilda och Sackarias, hon hade ju tid på Sahlgrenska på tisdag morgon och tyckte det var bättre att sova hos mamma så vi slapp stressa på morgonen!

Vi kom iväg i bra tid utan några större problem från mamma till Sahlgrenska på morgonen första besöket var på plastikmottagningen och Tilda hade redan från början bestämt sig för att INTE samarbeta så det var under högljudda protester som doktorn fick kikat inne i munne på henne och likadant var det när vi skulle fotograferas, så jag var liite lätt irriterad på Tilda och förklarade att det är bättre att hon samarbetar annars blir det bara jobbigare för henne själv, nästa stopp var odontologen och jag var ju helt inställd på samma scenario där men jag fick mig en rejäl överraskning hon skötte sig exemplariskt! SÅ resten av dagen gick jättebra, både hörselkontrollen och logopeden. Vad som framkom var att Tilda behöver nya rör i öronen då hon har nedsatt hörsel och hon behöver troligen göra en talförbättrande operation i gommen förutom den planderade läpplastiken! Inte såå roligt eftersom de inte kan samköra rör insättningen med nån av de andra 2 op, men men...Den 2 mars ska hon in på röntgenfilmning för att se hur gommen arbetar när hon pratar efter det vet man mer säkert om hon behöver op eller inte...Efter en lång dag tog vi tåget hem och resten av veckan var allt som vanligt jag ver hemma varje dag orkade liksom inte efter att ha flängt fram o tillbaka under några dagar! Men det är skönt att komma bort för OJ vad skönt det är att komma hem!

I fredags var vi en sväng till Torp, M har länge pratat om att skaffa längdåkningsskidor så i fredags slog han till och även jag och barnen fick skidor och med anledning av det så var vi ju givetvis tvungna att testa vår nya utrustning! Sagt o gjort vi begav oss till elljusspåret i Munkedal på lördagen och när vi gav oss ut så sa M ok vi kör grön bana (2,5km) det är lagom som första tur varpå jag har upprepat ;grön bana?!  dock inget jag minns nej för jag ger mig ut på blå bana som är (4,6 km) och jag svär en och annan gång över M för att han bara åkt iväg utan att vänta in mig nåväl jag stakar på som en liten blå och när jag efter en halv evighet är tillbaka vid start platsen ja då upptäcker jag ju att det är jag som avvikit från ursprungsplanen och M har dessutom haft någon som åkt för att kika efter mig, gott pinsamt :-)

Denna veckan har jag inte heller gjort nåt större har haft besök av 2 väninnor vid 2 olika tillfällen så jag har inte kännt nåt behov av att ge mig iväg heller vilket är väldigt skönt! Igår var förvisso en händelserik eftermiddag då Sebastian klämde sig illa i fingret så M fick ta med honom till Uddevalla där de röntgade och sedan sydde ihop fingret så han sov i vår säng inatt lilla gubben stackaren..Han mår bra idag tack och lov...
Trots att alla barnen var hemma idag så fick jag städat, dammsugit o torkat golv och det var välbehövligt har inte haft nån lust alls och ingen ork men idag tog jag mig i örat och gjorde ett ryck så nu kan man släppa det en stund! Nu ska jag snart sova ska bara anta en utmaning min kära vän Jenny har skickat mig så här kommer frågorna och svaren:

Vad gjorde du för 10 år sedan?
För 10 år sedan jobbade jag på IAC i Tanum jag var singel och bodde i Munkedal med Emilie och Eveline, jag umgicks mycket med mina vänner och försökte få ihop vardagen!

Vad gjorde du för 1 år sedan?
Jag var relativt nygravid så jag gjorde väl inte så mycket hoppade in som vikarie inom barnomsorgen och körde barnen till dagis och gjorde ungefär detsamma som jag gör idag!

Fem snacks du gillar?
smågodis, salta pinnar, fransk nougat, nachos och pringles paprika chips

Fem sånger du kan hela texten på?
Jag kan texten på de flesta om jag bara hör de första tonerna i låten men kan inte specificera 5 rakt av.

Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär?
Bygga mig ett eget ridhus med boxar i anslutning, skaffa nya bilar till mig o gubben, hjälpa mina syskon ekonomiskt, renovera huset så det var i toppskick, ha en stor fest för alla mina vänner och nära o kära!

Fem dåliga vanor?
Hmm det var ju det oxå....
Jag kan vara lat, uruselt morgonhumör, lite kontrollfreak, tidsoptimist har som ovana att vara usel på planera min tid så jag blir alltid sen, morgon trött!

Fem saker du gillar att göra?
Umgås med familjen, åka längdskidor, åka till ÖF, shoppa umgås med vänner i alla dess former!

Fem saker du aldrig skulle köpa/klä dig i?
Svår nöt men hade jag inte ammat så hade jag aldrig köpt bh utan bygel, skulle aldrig köpa skönhetsprodukter från typ tv shop som t.ex Wen eller proactive. Liksom Jenny skulle jag aldrig köpa eller ta på mig en päls.
Figurnära och nu menar jag typ som ett andra skinn går fet bort, liksom hotpants som visar mer än de döljer!

Fem favorit leksaker?
Iphonen, datorn, bilen, kameran, tvn

Fem personer jag vill utmana?
Eftersom jag inte lämnat ut min blogg adress till så många så blir denna svår men
syrran Christel och andra som läser här får gärna göra denna!

Nu gott folk blir det bingen! Ses snart igen// Kramar Lotta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0