Mina hjärnspöken

Ganska ofta den sista tiden har jag slagits av hur lyckligt lottad jag är som har 6 underbara barn och ett barnbarn och i samma ögonblick så slår tanken mig; tänk om nåt händer mig så jag inte får se de växa upp, eller (Gud förbjude) att något händer dem, den tanken är så skrämmande och jag påminner mig själv om att leva i nuet och tränger undan dessa tankar!

När jag ser program på tv eller läser om människor som förlorat sina barn eller har svårt att få barn då blir jag väldigt ödmjuk och återigen påminns jag om vilken tur jag har som inte har drabbats av någon av dessa stora sorger!

Jag har en syster som födde sin första dotter under stor dramatik och som pga barnmorskans slarv och inkompetens drabbades av syrebrist och till följd av denna ådrog sig en hjärnskada (CP-skada) och ännu en gång påminns jag om hur lyckligt lottad jag är men det blir även så tydligt om hur orättvist livet kan vara så grymt och hårt!

Vad jag egentligen vill säga är att inte ta allt för givet och var rädd om det man har för man vet aldrig när och om det vänder! Glöm inte att tala om för de ni älskar att ni älskar de för man vet aldrig när och om det är försent! //Kram från mig!


Kommentarer
Postat av: Christel

Man ska ALDRIG ta något för givet, helt rätt!



Kram

2011-11-28 @ 08:06:41
URL: http://savannah.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0