Vad händer egentligen?

Man blir ju mörkrädd när man hör på radion och läser olika artiklar! Vart är svensk sjukvård på väg egentligen?? Inte bara hör man på radion och läser olika artiklar, man har närstående som drabbas av effekterna av undermålig sjukvård?! Vi kan som ex ta fallet med den dementa kvinnan som fick svälta ihjäl 162 cm lång och 34 kg vägde hon , ett BMI på 12 och dessutom hade hennes anhöriga påtalat detta med hennes mat under flera år?? Hur fan kan det få hända? Arma människa säger jag bara!

 
Jag tror ärligt talat att detta hände inte förr inte på detta vis i alla fall, när ens föräldrar var satta på undantag som det så vackert hette då, då såg man till att de hade mat i alla fall, kanske en o annan som satt på fattigstugan fick svälta ihjäl, men för guds skull inte på 2000 talet?? Jag blir så förbannad när jag hör sånt här!

Eller ta killen som ringde efter ambulans men inte fick nån, för enligt domen så kan man inte vara säker på att han inte hade dött i alla fall, hur fan resonerar man då? Han dog ensam troligen med svåra smärtor, skulle man skickat en ambulans hade de kanske kunnat lindra smärtan eller åtminstone så hade han sluppit dö ensam eller vem vet han hade kanske levt idag?!

Jag förstår inte, vad är det som händer? Ska man inte kunna lita på att man får vård i tid och när man behöver den? Jag blir så ledsen och upprörd över att höra och läsa om såna här missförhållanden eller felbedömningar för varför tar man inte det säkra före det osäkra? Handlar det bara om pengar?? När slutade människors liv o hälsa bli viktigt, när blev pengar viktigare? Det finns ju inga pengar i världen som kan ersätta liv så varför ?? Var är respekten för livet och människan?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman! Mår lite bättre idag men Nico har feber och nu tror jag mig veta varför...en hörntand i överkäken är på gång, den skymtas och är nog nära att bryta igenom, usch och fy. Håller med dig ang. inlägget...jag är livrädd för vården nu efter att själv ha drabbats och allt med Max men vart tar man annars vägen? Nä, vi är på väg utför och lämnar ett land i kaos och stora klyftor till våra barn och barnbarn. Kram på dig!!

2011-12-01 @ 10:59:01
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0