1 december

Så var det då en ny månad och denna dagen började riktigt bra! Kom upp i tid imorse och fick upp barnen utan massa tjat och bråk, de fick frukost framför tvn och kikade på årets första avsnitt av julkalendern och utan gnäll satte de sig i bilen och när vi kom till förskolan så gick det lika smidigt! Så härligt att lämna barnen när man inte behövt tjata eller gnata på dem det känns lättare då.
 

Jag lovade barnen i bilen på väg till förskolan att de skulle få varsin tv kalender och varsin choklad kalender och eftersom jag även var tvungen att ta en tur till tippen så bestämde jag mig för att åka till babycafeet i Tanum då kunde jag ju fixa kalendrar o middagsmat där! När jag kom till Hedemyrs ja då hade de ju bara Hello Kitty choklad kalendrar och det funkar inte till Sebbe o Samuel så jag fick fixat i alla fall tv kalendrar till Sebbe o Tilda, Samuel är lite för liten för den än! Kikade även på Konsum men de hade inte heller nån choklad kalender, nåväl jag lät saken bero och styrde kosan mot familjecentralen och babycafeet.
 

Jag brukar ju inte åka till babycafeet men det var trevligt, träffade en del nya mammor där men jag var tvungen att åka vid 12 för att hämta barnen så jag han inte stanna så länge som jag hade velat. Nå ja jag åkte och hämtade kidsen sedan fortsatte jakten på kalendrarna i Hällevadsholm hade de kvar några som tur var, tänk vad man kan anstränga sig för sina barn. Jag vill ju att de ska känna julstämning och jag minns själv när jag var barn och man såg fram emot att öppna luckan på kalendern, dock fick jag aldrig nån chokladkalender men ändå spänningen kring att öppna luckan, den vill jag försöka ge mina barn och utan kalender går det ju inte!

 
Samuel o Sackarias sov när vi kom hem så då passade jag på att ge hundarna mat och städa hundgårdarna och jag lyckades ju självklart pricka in det när vädret var som värst på dagen så man var gott blöt när man kom in och som grädde på moset så gick ju strömmen också, tack o lov så var den bara borta en dryg timma! Vi har ju gasolgrill nu så jag grillade lite fläskkarré och gjorde råstekt potatis i ugnen yummie vad gott det blev! Summeringen av dagen är att den hör till en av de bättre, vädret till trots hoppas det blir lika bra imorgon, kanske åker vi till Öppna förskolan eller så slappar jag hemma imorgon, hur som helst så ringer inga klockor och bara det är ju underbart! // Kram på er Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0