Fredags funderingar...

Jag blir så förbannad ibland, förbannad för att det finns människor som i sitt yrkesutövande har makten att påverka andra människors liv och de kan tydligen göra hur de vill och faktiskt skada och förstöra för de människor som är beroende av eller har behov av deras hjälp. De gör som de vill och när skadan är ett faktum ja då kommer de undan utan att det blivit några som helst konsekvenser för deras handlande?!
Jag pratar om personer inom sjukvården, inom kommunen (soc)

Hur fan är det möjligt?
Det är ytterst störande att det får vara så här jag tänker främst på min älskade syster och hennes familj och då i första hand deras underbara lilla dotter Savannah...läs gärna hennes blogg www.savannah.bloggo.nu

En annan sak :
Jag tänker på hur kommunen (soc) hanterar vissa ärenden; I en del fall kan de störta in utan förvarning och hämta barn utan nån egentlig grund och trasa sönder en hel familj för att i nästa stund där det verkligen finns anledning till oro blunda för det uppenbara trots flera anmälningar mm och där det sedan visar sig att det faktiskt varit riktigt illa under flera år och barnen växer upp i en familj under misär och missbruk mm...

Hur kommer det sig att de som suttit med möjligheten att göra rätt i en solklar situation trots det väljer att göra fel i flera år??
Är det nonchalans? Inkompetens?

Jag kan bara hoppas att det blir en ändring snart en ändring vad det gäller förfaranden i olika typer av ärenden så att de som faktiskt är skyldiga till de skador de orsakat får straff för det de gjort och inte flyger under radarn eller eller bara väljer att säga upp sig och på så vis slipper stå till svars för vad de gjort!


Kommentarer
Postat av: Carola (Stolt Mamma till sju)

Usch har läst på din systers blogg :(

Kan förstå hennes känslor och jag kan tro att du gör det med.

Att få ett barn med någon form av handikapp/missbildning är som ett slag i magen för en nybliven förälder. Och för min del (vet inte hur du känner) men det blir bättre.

Nu kan ju ditt och mitt barn bli "bra/bättre" och vet inte hur det kan bli med Savannah. Men jag tror att man får ge det tid helt enkelt.

Lättare sagt än gjort. så missförstå mig inte.



Jag är nog lite trög idag men är det Savannah som det tagit?



Hoppas det går bra i GBG!



Kramisar ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0