1:a advent

Gårdagen bjöd på lite av varje; Micke har liksom tyckt att det varit viktigt att få upp gardiner på ungarnas rum och jag kan väl i viss mån hålla med men det kräver sitt när det ska sys och fixas att få gjort det förra helgen fanns ju liksom inte på kartan med tanke på att det skulle fixas tårta och förbereda för att fira Tildas 5 års dag! Så igår infann sig rätt lust och tid för att fixa gardinerna så nu har de äntligen fått gardiner som Micke efterfrågat men han var inte lika snabb med att få upp gardinstängerna ska tilläggas! Nå ja nu är de uppe i allafall!

Eftersom det faktiskt var första advent så fick jag fixat vår advents ljusstake och tanken var att jag skulle få upp nya gardiner men det får vänta!
Jag bakade lussekatter med saffran och fixade middag i stort sett samtidigt, grillade kotletter o potatis räfflor stod på menyn, tack och lov för gasol grill och fritös säger jag bara! Men gott blev det! :-)

Så var det dags att gå ut o mocka o göra klart i stallet och när det väl var gjort och det började närma sig kvällen då tog vi lite adventsfika med nybakade lussekatter och pepparkakor och julmust mmm så gott!

Vid halv åtta plockade vi in hästarna för då stormade det som värst och som tur va hade vi precis hunnit fånga de när strömmen gick så i becksvart mörker fick vi leda in de i stallet och gå in i huset! Vi plockade fram massa ljus och satt och mös i mörkret, ska väl tilläggas att barnen var måttligt roade utan tv men det gick!

Det var en annorlunda 1:a advent men man behöver sådana med ibland!// kramar Lotta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0